Новости проекта
Отвечаем на ваши вопросы!
Важные моменты в Инструктивно-методическом письме
Новинка! Отчеты по ведению электронного журнала
Конкурс продолжается!
Голосование
Чем бы вы хотели заниматься в 6-й школьный день?
Всего 100 человек
Голосование
Чего не хватает на сайте?
Всего 93 человека
Голосование
Куда бы вы хотели съездить на экскурсию?
Всего 118 человек

Анализ социального педагога за 2017-2018 год

Дата: 15 марта 2015 в 19:36, Обновлено 21 сентября в 09:38
Автор: Кувик А. А.

Аналітычная справаздача
працы педагога сацыяльнага за 201
7-2018 навучальны год.

«Сацыяльны педагог - паплечнік дзіцяці,
і яго педагагічнае мастацтва складаецца ў тым,
каб не рабіць усё за дзіця, а ўцягнуць
яго ў дзейнасць.
Сацыяльны педагог дапамагае
выхаванцу зразумець навакольны свет ... »
Ю.В. Васількова.

     ХХI стагоддзе ... Якім яму быць - шмат у чым залежыць ад нас, настаўнікаў. Ян оможа ўвайсці ў гісторыю як стагоддзе катаклізмаў і катастроф або адкрыць шлях у ноосферы - сферу духоўна-маральнага і творчага самаразвіцця чалавека і ўсяго чалавецтва.
     Сучасную айчынную сістэму адукацыі і выхавання, як і стан сучаснай беларускай педагогікі, характарызуюць як крызісную. Гэта стан неаддзельна ад крызісу грамадства, калі са сферы палітыкі і эканомікі крызіс перайшоў у вобласць культуры, адукацыі і выхавання чалавека. Ён заключаецца ў тым, што культура грамадскіх адносін, якая базуецца на прыярытэце калектыўных правоў, паступова змяняецца культурай, уласцівай дэмакратычнаму грамадству, заснаванай на прызнанні асабістых (грамадзянскіх) правоў і свабод. Грамадства ў цэлым, розныя сацыякультурныя групы, і школы ў прыватнасці, амаль не маюць вопыту ўзаемадзеяння на аснове гэтых каштоўнасцяў. Школа вымушана вырашаць нязвыклыя для яе задачы: старэйшыя і малодшыя (настаўнікі, дзеці і бацькі) павінны амаль адначасова і сумесна знаёміцца ​​з каштоўнасцямі дэмакратычнага прававой дзяржавы і грамадства, ўсведамляць гэтыя каштоўнасці і назапашваць вопыт узаемадзеяння на іх аснове.

1. Мэты і задачы сацыяльнага педагога
 Мэта: сацыяльнае суправаджэнне  і адаптацыя навучэнцаў, іх развіццё, выхаванне, усебаковая адукацыя.
 Задачы:
1. Выяўленне інтарэсаў і патрэбаў вучняў, цяжкасцяў і праблем, адхіленне ў паводзінах, ўзроўню сацыяльнай абароненасці і адаптаванасць да сацыяльнага асяроддзя;
- Своечасовае аказанне сацыяльнай дапамогі і падтрымкі вучням, якія маюць патрэбу ў іх.
2. Пасрэдніцтва паміж асобай навучэнца і установай, сям'ёй, асяроддзем, спецыялістамі сацыяльных службаў, ведамаснымі і адміністрацыйнымі органамі.
3. Прыняцце мер па сацыяльнай абароне, дапамозе і падтрымцы навучэнцаў, рэалізацыя правоў і свабод асобы.
4. Садзейнічанне стварэнню абстаноўкі псіхалагічнага камфорту і бяспекі асоб, якія навучаюцца ва ўстанове, у сям'і, у навакольным сацыяльным асяроддзі.
5. Прафілактыка асацыяльных паводзін і правапарушэнняў, ахова жыцця і здароўя.
6. Каардынацыя ўзаемадзеяння настаўнікаў, бацькоў (асоб, якія іх замяняюць), спецыялістаў сацыяльных службаў, прадстаўнікоў адміністрацыйных органаў для аказання дапамогі навучэнцам.
7. Ранняе выяўленне непаўналетніх, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, рэалізацыя Дэкрэта № 18.


Праца сацыяльнага педагога ажыццяўлялася па 7 напрамках:
1. Выяўленне навучэнцаў схільных да здзяйснення правапарушэнняў, прафілактычная работа.
2. Праца з бацькамі, сувязь з сям'ёй.
3. Аналітычная праца.
4. Вывучэнне псіхолага-медыка-педагагічных асаблівасцей дзяцей.
5. Праца з класнымі кіраўнікамі.
6. Арганізацыя канікулярнага часу дзяцей у летні перыяд.
7. Ранняе выяўленне сямейнага недабрабыту.
 
1. Выяўленне навучэнцаў, схільных да здзяйснення злачынстваў, прафілактычная работа.
       У дадзеную працу ўваходзіла вывучэнне дзяцей у адаптацыйны перыяд пры дапамозе наведвання ўрокаў, назіранні за дзецьмі падчас перамен, у выпадках неабходнасці наведванне сем'яў, знаёмства з дваровым асяроддзем. Дадзены від работы ажыццяўляецца сумесна з класнымі кіраўнікамі, настаўнікамі-прадметнікамі, затым карэкціруюцца сацыяльныя спісы. Пастаяннае назіранне і своечасовая дапамога дзецям магчыма падчас правядзення індывідуальных і групавых гутарак, правядзення тэстаў, трэнінгаў. Прафілактычная праца, якая праводзіцца з мэтай знаёмства з асновамі прававой культуры ажыццяўляецца шляхам вядзення індывідуальных сшыткаў «Твае правы - гэта мае абавязкі» практычна кожным навучэнцам школы ў рэжыме добраахвотнага наведвання кабінета сацыяльнага педагога, але ў абавязковым парадку запаўняецца тэма правядзення класнай гадзіны, а таксама ў абавязковым парадку запаўненне тымі дзецьмі, што маюць адхіленні ў паводзінах  у залежнасці ад тыпу дэвіяцыі. Напрыклад, дзеці неагрэсіўныя тыпу абавязкова запаўняюць старонку па тэме «Чаму нельга браць без дазволу чужое?" І тэму «Гуляй, ды справа ведай", а дзеці агрэсіўнага тыпу запаўняюць і перыядычна паўтараюць старонкі па тэме «Вучуся сябраваць» і старонку па тэме «Талерантнасць - гэта ўменне пачуць і зразумець іншага» і інш. Усе гэтыя тэмы аформлены ў адпаведнасці з артыкуламі Канвенцыі аб правах дзіцяці. Улічваючы тое, што нязначная частка дзяцей нашай школы адносіцца да групы рызыкі, а таксама асаблівасці сучаснай сям'і, дзе асноўным суразмоўцам і выхавальнікам для дзіцяці з'яўляецца тэлевізар, кампьютэр (як паказала анкетаванне), асноўная ўвага надаецца абавязкам, дзякуючы выкананню якіх, чалавек набывае магчымасць атрымліваць правы. Не выпадкова сшыткі называюцца «Твае правы - гэта мае абавязкі».
За мінулы навучальны год усімі дзецьмі былі запоўненыя старонкі па тэмах:
1 класы: «Што такое права, што такое абавязак?», «Добрае слова і кошцы прыемна (аб недапушчальнасці брыдкаслоўя)», «Каб не трапіць у бяду, запомні», відэа ўрок «Я абавязаны берагчы родную прыроду».
2 класы: «Выкрасці - у бяду патрапіць», «Які розум, такія і гаворкі (аб недапушчальнасці брыдкаслоўя)», маральныя ўрокі «Тры грошыкі (аб недапушчальнасці крадзяжу)», відэа ўрок «Я абавязаны берагчы родную прыроду».
3 класы: «У мяне ёсць абавязкі», «Гуляй, ды справа ведай», «Розум без розуму - бяда (аб недапушчальнасці брыдкаслоўя)», «Канстытуцыя - гэта галоўны закон дзяржавы» і таксама відэа ўрокі «Я абавязаны берагчы родную прыроду» .
4 класы: «Адміністратыўная і  угалоўная адказнасць непаўналетніх», «Свой розум - цар ў галаве (аб недапушчальнасці брыдкаслоўя)», «Мы вучымся жыць па законе", "Канстытуцыя - галоўны закон дзяржавы», запаўненне ў індывідуальных сшытках старонак, прысвечаных звестках аб галоўных сімвалах Беларуссю (герб, гімн, сцяг).
Акрамя класных гадзін, у якіх удзельнічаюць усе дзеці, з асобнымі вучнямі праведзены гутаркі і зафіксаваныя ў сшытках на тэмы: «Наша дружная сям'я», «Маю права на бясплатнае навучанне і абавязаны вучыцца старанна», «10 нельга ад К.Д.Ушынскага» і інш
У плане інфармацыйна-асветніцкай працы з мэтай папярэджання правапарушэнняў сярод непаўналетніх былі аформленыя стэнды і прававыя куткі, якія выкарыстоўваліся падчас правядзення класных гадзін па наступных тэмах: «Вывучаем нашы правы і абавязкі», «У мяне сябры ўсіх колераў», «Каб не патрапіць у бяду, прачытай і запомні »,« Я маю права »,« Адміністрацыйная адказнасць непаўналетніх »,« Правы і абавязкі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ».
Па першым кірунку сумесна з класнымі кіраўнікамі і кіраўнікамі гурткоў ажыццяўлялася ўцягванне навучэнцаў у творчыя аб'яднання, гурткі і спартыўныя секцыі.
У плане работы па рэабілітацыі дзяцей з адхіленнямі ў паводзінах праводзіліся індывідуальныя групавыя заняткі спецыялістамі-членамі Савета прафілактыкі ў адпаведнасці з планамі іх працы. Сацыяльным педагогам ажыццяўляўся кантроль за паспяховасцю і наведвальнасцю. Бізуном нашай школы з'яўляюцца пропускі аднаго дня і спазненне на 1-2 ўрокі. Нярэдка будзіць даводзілася сацыяльнаму педагогу.
На працягу года адзін раз у месяц абавязкова праводзіўся Дзень інспектара сумесна са спецыялістам ІСН, таксама з мэтай папярэджання правапарушэнняў сярод непаўналетніх і папярэджання небяспечных для здароўя звычак і дзеянняў у форме індывідуальных гутарак і групавых заняткаў на тэму «Аб адміністрацыйнай і крымінальнай адказнасці непаўналетніх у адпаведнасці з Законам РБ »,« Прафілактыка правапарушэнняў: рабаванне, пабоі, нецэнзурная лаянка, псаванне чужой маёмасці "; дазваляліся некаторыя канфліктныя сітуацыі ў форме рэагавання на заявы грамадзян д.Кольна.
Трэба адзначыць, што дзякуючы пастаяннай прафілактычнай працы аб недапушчальнасці крадзяжу, гэта з'ява ў нашай школе больш за некалькі год не праяўляе сябе. Раней было інакш. Хоць бы раз за вучэбны год выяўляўся выпадак крадзяжу . вынікі відавочны. Бяда многіх бацькоў у тым, што яны не хочуць зразумець, што нельга замяніць размова па душах дарагімі падарункамі, ўсёдазволенасцю, ласункамі і разумным кантролем (звернута ўвага - амаль усе дзеці з праблемамі ў паводзінах, з відавочна выяўленымі неўрозамі выхоўваюцца айчымам). У цэлым за год вучнямі не было здзейснена ніводнага злачынства. Колькасць правапарушэнняў таксама - нуль. Супраць дзвух мінулага году. Па гэтаму кірунку работы пастаўленыя мэты былі  дасягнуты.
2. Праца з бацькамі, сувязь з сям'ёй
       Дадзеная праца ажыццяўляецца пры дапамозе кансультацый для бацькоў па іх запытам, выступ з лекцыямі, паведамленнямі на бацькоўскіх сходах, наведванне сем'яў па месту жыхарства, запрашэнне на пасяджэнне СП і малыя педсаветы бацькоў, якія ўхіляюцца ад выхавання дзяцей, рэйды па праверцы выканання рэжыму дня. Гэтая праца праводзіцца з мэтай педагагічнага асветы бацькоў, ажыццяўлення ўзаемадзеяння сям'і і школы, прававога лікбезу бацькоў. Праведзены бацькоўскія сходу на тэмы:
   1 класы - «Аб недапушчальнасці жорсткага абыходжання з дзецьмі. Сямейна-прававая адказнасць за развіццё і выхаванне дзіцяці ».
   1-2 класы - «Аб арганізацыі харчавання для дзяцей з сем'яў льготнай катэгорыі».
   3 класы - «Адміністрацыйная адказнасць непаўналетніх».
   4 класы - «Адміністрацыйная адказнасць непаўналетніх. Што такое безнагляднасці і да чаго яна прыводзіць? »
Аформлены стэнд для бацькоў: «Куток прававых ведаў.
На працягу года ажыццёўлена больш за 200 наведванняў па месцы жыхарства.
Бацькі звярнуліся да сацыяльнага педагога і атрымалі кансультацыі на тэмы: «Якімі льготамі ў школе карыстаюцца апекаваўся дзеці?", "Аб арганізацыі харчавання для дзяцей з сем'яў льготных катэгорый», «Куды звярнуцца для атрымання кансультацыі аб лячэнні дзіцяці ?», « Чаму малодшы школьнік асабліва мае патрэбу ў падтрымцы з боку бацькоў? »,« Чаму любы пропуск навучальных заняткаў павінен быць пацверджаны даведкай або тлумачальнай запіскай? »,« Як наладзіць адносіны з сынам, які стаў больш давяраць сябрам? »,« Што рабіць калі дзіця хлусіць ? », кансультацыя з нагоды перакладу дзіцяці з аднаго класа ў іншы,« Чаму дзіця павінна абавязкова наведваць якой-небудзь гурток? »,« Ці абавязкова звяртацца да дзіцячага псіхіятра з нагоды рэгулярнага крадзяжу дзіцяці? »,« Як правільна напісаць характарыстыку на бацьку, ўхіляецца ад выканання бацькоўскіх абавязкаў? »,« Куды звярнуцца, каб перавесці выплату дзіцячай дапамогі, «Як павысіліся штрафы ў грашовым эквіваленце ў адпаведнасці з Законам РБ" Аб адміністрацыйных правапарушэннях "ў сувязі з павышэннем МРОТ?», «Ці мае права класны кіраўнік запатрабаваць з бацькоў пісьмовае тлумачэнне аб няяўцы на бацькоўскі сход? »,« Што рабіць, калі сын стаў падманваць? »,« Як змагацца з рэўнасцю чацвёртакласнікаў да іншага дзіцяці? »,« Куды звярнуцца для афармлення дакументаў на апякунства? »,« Як напісаць тлумачальную ? ». Пракансультаваныя 61 чалавек.у параўнанні з мінулым годам праца праводзілася больш пленна, але усе роўна не дасягнуты усе пастаўленныя мэты.
 3. Аналітычная праца.
    Дадзеная праца ажыццяўляецца ў форме правядзення анкетавання, аналізу складу школы і класаў з мэтай выяўлення інтарэсаў і патрэбаў вучняў, цяжкасцяў, праблем, ўзроўню сацыяльнай абароненасці і Адаптаванасць да сацыяльнай асяроддзі навучэнцаў.
Па выніках анкетавання ўсіх навучэнцаў школы самымі цяжкімі ўрокамі па-ранейшаму застаюцца ўрокі замежнай мовы і ўрокі матэматыкі. Вывучэнне псіхолага-медыка-педагагічных асаблівасцяў дзяцей ажыццяўляецца пасродкам гутарак з навучэнцамі, працамі ў індывідуальных сшытках і ажыццяўлення індывідуальнай працы з навучэнцамі, якія патрабуюць асаблівай увагі з мэтай ажыццяўлення плана работы па рэабілітацыі дзяцей з адхіленнямі ў правядзенні (план прыкладаецца) .. Праца з класнымі кіраўнікамі заключаецца ў правядзенні кансультацый для настаўнікаў па іх запытам, дапамогі ў арганізацыі правядзення класных гадзін, сумесных наведваннях сем'яў, сумеснага правядзення класных бацькоўскіх сходаў, аб тэматыцы якіх ужо было сказана выше.В пачатку навучальнага года класным кіраўнікам першых класаў традыцыйна я раздаю памяткі па методыцы кантактнага ўзаемадзеяння настаўніка з бацькамі.
Асобнай галіной аналітычнай працы, пачынаючы ўжо з 2009 года з'яўляецца работа па ранняму выяўленню жорсткага абыходжання з непаўналетнімі. У 2009 годзе педагогам сацыяльным Кувікам А.А. была распрацавана анкета з 17 пытанняў для ранняга выяўлення жорсткага абыходжання. У I квартале 2012 года анкета была дапрацавана да дваццаці пытанняў, што дазволіла больш дасканала атрымліваць неабходную інфармацыю. Па дадзенаму напрамку работы неабходны запланаваны мінімум быў выкананы.

4.Вывучэнне псіхолага-медыка-педагагічных асаблівасцей дзяцей.
            Як ужо адзначаласяя раней, дадзены напрамак з-за адсутнасці ва ўстанове псіхолага неабходна прызнаць прапрацоўваецца даволі слаба. Але не трэба забываць, што кожны педагог вывучаў такі прадмет як псіхалогія. Таму кожны настаўнік у той ці іншай меры псіхолаг. На пачатак навучальнага года педагогам сацыяльным і спецыялістамі СПС праводзіўся кансіліум з нагоды асаблівасцяў выхавання і навучання некаторых навучэнцаў. Акрамя таго, кожны класны кіраўнік нават на чыста інтуітыўным узроўні здольны адчуваць на што здольны той ці іншы навучэнец. Пры паступленні навучэнцаў, пры выкліку ў ваенкамат таксама на непаўналетніх пішуцца псіхолага-педагагічныя характарыстыкі. І самым маштабным і значным мерапрыемствам у гэтым напрамку дзейнасці з'яўляецца арганізацыя абследавання жадаючых у ЦКРАіР. Варта адзначыць актыўную пазіцыю дадзенай установы. Адміністрацыя цэнтра заўсёды ахвотна адклікаецца для аказання любой дапамогі. Паколькі ў школе няма псіхолага, то звычайна мы звяртаемся за дапамогай да псіхолага з ЦКРАіР. Дзеці, што па выніках абледаванняў маюць адхіленні ў развіцці займаюцца па спецыяльных праграмах. У мінулым годзе сярод вучняў школы выяўлена двое непаўналетніх з нязначнымі адхіленнямі ў развіцці: Яраўук Андрэй і Занкевіч Сяргей. Для іх была арганізавана адукацыя на хаце і па дадатковай праграме. Таксама інфармацыя па гэтых дзецях штогадова абнаўляецца адказным за банк дадзеных.

5.Работа з класнымі кіраўнікамі.
      Праца з класнымі кіраўнікамі вядзецца на працягу ўсяго года. Варта адразу ж адзначыць, што ў параўнанні з мінулымі гадамі класныя кіраўнікі нарэшце сталі больш актыўна прымаць удзел не толькі ў правядзенні вызначаную гадзін. Па выніках праверкі журналаў было выяўлена, што 67% класных кіраўнікоў добрасумленна падышлі да выканання пазакласнай працы. На працягу навучальнага года практычна ўсе наведвалі на даму і праводзілі гутаркі як з бацькамі так і з самімі непаўналетнімі гутаркі прафілактычнага характару. На канец навучальнага года чацвёра класных кіраўнікоў ўваходзяць у склады камісіі для ажыццяўлення маніторынгу сем'яў. Акрамя таго варта адзначыць якасна новы ўзровень узаемадзеяння класных кіраўнікоў малодшага звяна і СППС ўстановы. Да прыкладу класны кіраўнік 3 класа Гулюта А.С. на працягу года тройчы запрашала педагога сацыяльнага для правядзення класнага гадзіны па правах і абавязкаў непаўналетніх, актыўна прымала ўдзел пры супрацоўніцтве з інспектарам ІСН. У цэлым дадзены кірунак трохі выраўнялася, хоць па-ранейшаму існуе некаторы недастатковае разуменне з класнымі кіраўнікамі са стажам і катэгорыяй. Яны па-ранейшаму з грэбаваннем прымаюць парады па пытаннях выхавання і навучання. Аднак, варта адзначыць, што адміністрацыяй школы было прыведзена ў выкананне вельмі тактычна пісьменнае рашэнне прыцягнуць у шэрагі спецыялістаў СППС самых заўзятых і ганарыстых, што ў далейшым магчыма прынясе станоўчыя вынікі.
6. Арганізацыя летняга адпачынку дзяцей.
      Штогод сацыяльным педагогам сумесна з класнымі кіраўнікамі складаюцца спісы аб летнім адпачынку дзяцей па месяцах, а таксама па сацыяльных катэгорыях. Акрамя таго адзіным дзейсным кірункам дадзенай працы з'яўляецца прыцягненне непаўналетніх да наведвання штогадовага аздараўленчага лагера,  а таксама лагера працы і адпачынку на базе школы. Варта адзначыць, што селета школа разам з БРСМ арганізірвалі птацоўны атрад на базе МПМК-76, дзе навучэнцы змаглі пленна папрацаваць (з улікам патрабаванняў заканадаўства) і атрымаць добрыя грошы.  Пры ўвазе адсутнасці сродкаў ўсенавуча на цяперашні час толькі бацькі самастойна ў сілах арганізаваць адпачынак сваім дзецям. За мінулы год аздараўленне за сродкі бацькоў прайшлі толькі 14 непаўналетніх. Гэта вельмі нізкі паказчык. Большасць дзяцей адпачывалі ў весцы, у бабуль.  Дадзены напрамак у наступным годзе патрабуе кардынальнага перагляду.
7.Раннее выяўленне СНС. Рэалізацыя Дэкрэта № 18.
     Не выпадкова дадзены напрамак работы выдзелены ў апошні пункт, так як ен з'яўляецца асноватворным і  ў самай важнай меры ацэньваючым працу педагога сацыяльнага. У бягучым годзе работа па гэтым напрамку вялася ажыўлена. На пачатак навучальнага года было знята з уліку двое непаўналетніх, якія знаходзіліся ў сацыяльна небяспечным становішчы. А потым на працягу года былі зняты з уліку   яшчэ трое непаўналетніх з адной сем'і. Праца з усімі непаўналетнімі вялася згодна з дзеючым заканадаўствам. Атрыманыя дадзеныя сведчаць аб тым, што ў гэтым годзе школа належным чынам спрацавала на ранняе выяўленне непаўналетніх, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы. Значным з'яўляецца і той факт, што непаўналетнія  ўзяліся не з паветра, а былі выяўлены з ліку сем'яў, якія патрабуюць павышанай увагі. Такім чынам, гэта кажа аб тым, што школа меркавала падобнае развіццё падзей і сацыяльна небяспечнае становішча не з'явілася нечаканасцю. Вынік: працу як педагога сацыяльнага, так і ў цэлым школы па гэтаму напрамку можна прызнаць  праведзенай на годным узроўні і ў наступным годзе працягваць яе без асаблівых зменаў. У леташнім аналізе дадзены кірунак працы характарызаваўся як слабы. У бягучым, сітуацыя кардынальна змянілася, што кажа аб тым, што былі зробленыя адпаведныя высновы і выбраны правільныя шляхі для выпраўлення сітуацыі. На час састаўлення аналізу ва ўстанове няма непаўналетніх, якія б знаходзіліся б у сацыяльна небяспечным становішчы. Гэта ніякім чынам не кажа аб тым, што СППС не хоча працаваць, а наадварот: сведчыць ад пленна праведзенай працы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту.
     Такім чынам, сваю працу за мінулы 2017-2018 навучальны год па ўсім запланаваным напрамках лічу праведзенай на здавальняючым узроўні. На наступны навучальны год лічу патрэбным звярнуць увагу на аздараўленне вучняў за кошт бацькоў, а таксама удасканаленне работы спецыялістаў СППС ва ўсіх напрамках дзейнасці школы. Акрамя таго, лічу неабходным актывізаваць работу агітбрыгад школы, што не толькі дазволіць утрымаць высокі узровень прафілактычнай работы, але яшчэ паспрыяе ўсебаковаму развіццю асоб удзельнікаў. І ,асабліва, трэба утрымаць планку работы з бацькамі ды па прафілактыцы правапарушэнняў і злачынстваў.

Педагог сацыяльны                                                                    А.А.Кувік.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.