Дырэктар ДУА
«Коленская сярэдняя школа»
_______________ С.П. Шруб
«_____» ________________ 2024г.
- П Л А Н
работы педагога-псіхолага
Дзяржаўнай установы адукацыі
"Коленская сярэдняя школа"
на І паўгоддзе 2024-2025 навучальнага года
Педагог-псіхолаг Кувік Андрэй Анатольевіч
«Узгоднена»
Намеснік дырэктара па ВР ______________ Т. І. Петрушкевич
«_____» _________________ 2024 года
Мэты і задачы
псіхолага-педагагічнага суправаджэння вучняў у рабоце педагога-псіхолага ДУА «Коленская сярэдняя школа"
Мэта: павышэнне даступнасці якаснай адукацыі праз арганізацыю
псіхолага-педагагічнага суправаджэння асобы вучня і яго
самарэалізацыі ў адпаведнасці з сучаснымі патрэбамі грамадства.
Задачы:
- Развіццё псіхолага-педагагічнага забеспячэння працэсу навучання праз:
- эфектыўнае выкарыстанне ў прадметным выкладанні дадзеных псіхолага-педагагічнага суправаджэння інтэлектуальнага і асобаснага развіцця кожнага навучэнца, якія спрыяюць іх паспяховасці і сацыялізацыі;
- стварэнне ўмоў для развіцця творчых магчымасцяў навучэнцаў для максімальнай рэалізацыі сваіх задаткаў, інтэлектуальнага патэнцыялу, схільнасцей і ў адпаведнасці з патрэбамі сучаснага грамадства.
- Стварэнне ўмоў развіцця выхаваўчай прасторы праз:
- ўключэнне дзіцяці ў розныя формы сацыяльна-грамадскай дзейнасці, якія спрыяюць станаўленню палітычнай і грамадзянскай культуры школьнікаў;
- развіццё самастойнасці, актыўнасці, адказных палітычных паводзінаў, якія забяспечваюць грамадзянскую мабільнасць, сацыяльную жыццяздольнасць асобы;
- фарміраванне навыкаў бяспечных і адказных паводзінаў у падрастаючага чалавека, садзейнічанне яго псiхафiзiчнаму здароўю і асобаснаму станаўленню;
- фарміраванне навыкаў высокай культуры зносін, станаўленне прававой і маральнай культуры ў дзяцей і падлеткаў і папярэджанне негатыўных наступстваў, злачынстваў і правапарушэнняў;
- актуалізацыю праблем гендэрнага выхавання, накіраваных на ўсведамленне педагагічным калектывам поларолевых адрозненняў у асобасным станаўленні і падрыхтоўкі да сямейнага жыцця;
- прывіццё навыкаў вядзення здаровага ладу жыцця і бяспечных паводзін;
- аказанне сацыяльнай дапамогі і псіхалагічнай падтрымкі навучэнцаў.
ПЛАН
работы педагога-псіхолага на верасень
дыягнастычная работа |
прафілактычная і асветніцкая работа |
карэкцыйна-развіваючая работа |
кансультаванне |
навукова-метадычная работа і інфармацыйнае забеспячэнне |
Аналіз і кантроль, псіхалагічны маніторынг |
|
Праца з педагагічным калектывам |
Выяўленне ведаў і ўменняў настаўніка 1 класа пры ажыццяўленні індывідуальнай і групавой работы. |
Арганізацыя псіхолага-педагагічнага суправаджэння навучэнцаў 1-х і 5-х класаў Мэта: прафілактыка дэзадаптацыі
|
Аказанне метадычнай і кансультатыўнай дапамогі пры падрыхтоўцы класных кіраўнікоў да класнай гадзіны па прафілактыцы суіцыдаў «Жыццё даецца чалавеку толькі адзін раз» Аказанне метадычнай дапамогі класным кіраўнікам пры ўнясенні дапаўненняў у партфоліо класнага калектыва |
Апрацоўка першасных дадзеных, распрацоўка рэкамендацый для настаўнікаў па выніках псіхалагічнай дыягностыкі. Падбор і распрацоўка матэрыялаў да бацькоўскага сходу па выніках дыягнастычнага абследавання і прафілактыкі дэзадаптацыі навучэнцаў 1 класа |
Аналіз работы з навучэнцамі 1 класа па пытаннях адаптацыі |
|
Праца з навучэнцамі |
Дыягнастычнае абследаванне ўзроўню гатоўнасці да школы навучэнцаў першых класаў:
Сацыяльна -псіхалагічнае анкетаванне 1-11 класы |
Тренінгавыя заняткі з навучэнцамі 7-11 кл. “Бяспечныя паводзіны” з мэтай прафілактыкі насілля над непаўналетнімі. |
Арганізацыя карэкцыйна- развіваючых заняткаў для вучняў 1-х класаў па спец. курсе «Здравствуй школа» Мэта: прафілактыка дэзадаптацыі Псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальнае кансультаванне па прафілактыцы дэзадаптацыі з групай навучэнцаў 5-га класа з павышаным узроўнем трывожнасці. Індывідуальныя гутаркі з навучэнцамі, якія стаяць на ІПР, ПППУ, СНС. |
Індывідуальнае кансультаванне навучэнцаў па выніках дыягностыкі. Кансультаванне па асобаснаму развіццю для 7-11 класаў. |
Абнаўленне банка дадзеных спісачнага складу навучэнцаў, якія стаяць на ўсіх відах уліку Запаўненне індывідуальнай карты асобаснага развіцця на падлеткаў, якія стаяць на розных відах уліку Вывучэнне навінак літаратуры па працы з навучэнцамі ў перыяд адаптацыі Удзел у раённых семінарах і практыкумах |
Франтальнае абследаванне навучэнцаў 1-га класа з мэтай выяўлення дзяцей, схільных да перажывання адаптацыйных праблем. Франтальнае абследаванне навучэнцаў 5-га класа з мэтай выяўлення дзяцей, схільных да перажывання адаптацыйных праблем. |
Праца з бацькамі і грамадскасцю |
Анкетаванне «Каштоўнасныя арыенціры сям'і і роля школы і сям'і ў іх фарміраванні» |
Бацькоўскі сход: «Узроставыя асаблівасці пры пераходзе з пачатковай школы ў сярэднюю» (для бацькоў навучэнцаў 5-га класа) |
Індывідуальнае кансультаванне бацькоў навучэнцаў 1-х і 5-х класаў па выніках дыягностыкі Гуртковая гутарка з бацькамі “Хатняе насілле над непаўналетнімі” |
ПЛАН
работы педагога-псіхолага на кастрычнік
дыягнастычная работа |
прафілактычная і асветніцкая работа |
карэкцыйна-развіваючая работа |
кансультаванне |
навукова-метадычная работа і інфармацыйнае забеспячэнне |
Аналіз і кантроль, псіхалагічны маніторынг |
|
Праца з педагагічным калектывам |
Псіхолага-педагагічнае суправаджэнне вучэбна-выхаваўчага працэсу:
|
Індывідуальнае кансультаванне настаўнікаў па тэме “Арганізацыя класнага калектыву” Псіхолага-педагагічны кансіліум «Папярэджаньне навучальных і псіхалагічных праблем пры пераходзе навучэнцаў з пачатковай школы ў сярэдняе звяно» (па 5 кл.). |
Афармленне дакументацыі па псіхолага-педагагічнаму суправаджэнню навучэнцаў 1-х і 5-х класаў Распрацоўка рэкамендацый настаўнікам-прадметнікам і класным кіраўнікам, якія працуюць у 5-м класе па індывідуальнаму падыходу да кожнага вучня пры арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу на ўроку і ў пазакласнай дзейнасці. Удзел у раённых семінарах і практыкумах. |
Аналіз пераемнасці пачатковай і сярэдняй школы навучэнцаў 4-5-га класаў. |
||
Праца з навучэнцамі |
Дыягнастычнае абследаванне вучняў 5 класа на трывожнасць Планавая дыягностыка па выяўленню суіцыдальных паводзін 1-11 кл.(на кожны ўзрост свае методыкі). Сацыяметрыя |
Трэнінгавыя заняткі для вучняў 5-11 класаў “Як сказаць “Не!” |
Індывідуальныя заняткі па карэкцыі самаацэнкі навучэнцаў (па выніках дыягностыкі) |
Індывідуальнае кансультаванне з навучэнцамі, якія стаяць на ІПР, ПППУ, СНС. Вывучэнне інтэлектуальных асаблівасцяў падлетка: - памяць - увага - інтэлектуальнае развіццё (Равэн) |
Складанне плана работы па арганізацыі дасугавай дзейнасці з навучэнцамі, якія стаяць на ўсіх відах уліку ў перыяд восеньскіх канікул. Распрацоўка індывідуальных праграм псіхолага-педагагічнага суправаджэння вучняў, якія стаяць на ўсіх відах уліку. |
|
Праца з бацькамі і грамадскасцю |
Індывідуальнае кансультаванне з бацькамі навучэнцаў 1-х і 5-х класаў з мэтай выяўлення і папярэджання праблем адаптацыйнага перыяду |
ПЛАН
работы педагога-псіхолага на лістапад
дыягнастычная работа |
прафілактычная і асветніцкая работа |
карэкцыйна-развіваючая работа |
кансультаванне |
навукова-метадычная работа і інфармацыйнае забеспячэнне |
Аналіз і кантроль, псіхалагічны маніторынг |
|
Праца з педагагічным калектывам |
Азнаямленне класных кіраўнікоў з вынікамі дыягнастычнага абследавання прафесійных інтарэсаў і асобасных якасцяў навучэнцаў. Наведванне ўрокаў па тэме педсавета. |
Індывідуальнае кансультаванне маладых спецыялістаў па псіхолага-педагагічнаму суправаджэнню слабапаспяваючых і адораных дзяцей пры арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу на ўроку. Аказанне дапамогі маладым спецыялістам у самааналізе сваіх урокаў |
Распрацоўка рэкамендацый па індывідуальнаму падыходу ў рабоце з навучэнцамі, якія стаяць на розных відах уліку і з іх бацькамі. Распрацоўка памятак і бланкаў псіхалагічных тэстаў па прафесійнаму самавызначэнню навучэнцаў. Падрыхтоўка праф. анкет да тэставання. Вывучэнне літаратуры па пытаннях прафесійнага і асобаснага самавызначэння старэйшых падлеткаў |
Аналіз першаснай прафесійнай арыентацыі навучэнцаў 9-х і 11-х класаў. |
||
Праца з навучэнцамі |
Дыягностыка прафесійнай арыентацыі асобы дзіцяці
Трэнінг "Падводная лодка» для вучняў 6-7 класаў. |
Інтэрактыўная гутарка «Сакрэты пра хлопчыкаў і дзяўчынках» 5-11 класы. |
Працяг псіхалагічных трэнінгаў па прафілактыцы дэзадаптацыі з групай навучэнцаў 5-га класа з павышаным узроўнем трывожнасці. |
Індывідуальныя гутаркі з навучэнцамі, якія стаяць на ІПР, ПППУ, СНС. Дыягностыка шкодных звычак: - курэння - наркатычная залежнасць - алкагольная залежнасць |
Удзел у раённых семінарах і практыкумах. |
|
Праца з бацькамі і грамадскасцю |
Удзел у бацькоўскіх сходах |
Індывідуальнае кансультаванне бацькоў па пытаннях прафарыентацыі падлеткаў «Прафесійнае намер і прафесійныя магчымасці старшакласнікаў. Матывы выбару працэсіі » |
ПЛАН
работы педагога-псіхолага на снежань
дыягнастычная работа |
прафілактычная і асветніцкая работа |
карэкцыйна-развіваючая работа |
кансультаванне |
навукова-метадычная работа і інфармацыйнае забеспячэнне |
Аналіз і кантроль, псіхалагічны маніторынг |
||||
|
Праца з педагагічным калектывам |
Наведванне ўрокаў па запыце. Удзел у бацькоўскім сходзе «Закон, сям'я і дзіця» |
Гутаркі з класнымі кіраўнікамі 1-х і 5-х класаў з мэтай унясення карэкцыі ў працу па мінімізацыі праблем адаптацыйнага перыяду ў вучняў. Індывідуальнае кансультаванне. |
Удзел у раённых семінарах і практыкумах. |
Аналіз карэкцыйнай работы з навучэнцамі, якія маюць цяжкасці адаптацыйнага перыяду. |
|
|||
|
Праца з навучэнцамі |
Кантрольнае дыягнаставанне ўзроўню трывожнасці дэзадаптаванасці навучэнцаў 1-х і 5-х класаў. Дыягностыка па прафарыентацыі 7-11 класы |
У рамках правядзення дэкады прафілактыкі СНІДу. Трэнінг бяспечнага і адказнага паводзінаў з навучэнцамі, якія стаяць на ўсіх відах уліку і з навучэнцамі "СНІД: праблема ёсць! Шукаем рашэнні! » |
Арганізацыя цыклу трэнінгавых заняткаў «Я - асоба» 10-11 класы |
Індывідуальнае кансультаванне па пытаннях прафарыентацыі Індывідуальныя кансультацыі з навучэнцамі, якія стаяць на ІПР, ПППУ, СНС. |
Складанне плана работы з падлеткамі, якія стаяць на ўсіх відах уліку, на зімовых вакацыях Складанне індывідуальных рэкамендацый для вучняў па выніках дыягностыкі па прафесійнай арыентацыі і павышэнне ўзроўню матывацыі навучальных інтарэсаў. |
|
||
|
Праца з бацькамі і грамадскасцю |
Сямейныя індывідуальныя кансультацыі: «Развіццё асобасных якасцяў для паспяховай сацыялізацыі дзіцяці» |
|
||||||