Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

ПЛАН-КАНСПЕКТ урока па працоўнаму навучанню ў 5 класе Тэма: ” Пілаванне драўніны.Тэхналогія выпілоўвання ручным лобзікам”

Дата: 17 апреля 2019 в 14:06, Обновлено 19 октября 2024 в 12:22
Автор: Кувик А. А.

 Кольненская сярдння школа

ПЛАН-КАНСПЕКТ

урока па працоўнаму навучанню

ў 5 класе

Тэма: ” Пілаванне драўніны.Тэхналогія выпілоўвання ручным лобзікам”

                                              

Настаўнік:

Бярдзічавец Сяргей Уладзіміравіч

 аг. Кольна, 2024

Тэма ўрока: Пілаваннне драўніны.Тэхналогія выпілоўвання ручным лобзікам.
Мэты ўрока:

• Пазнаёміць вучняў з асноўнымі прыёмамі выпілоўвання ручным лобзікам па знешнім, і ўнутраным контуры.
• Азнаёміць вучняў са спосабамі наладкі і рэгулявання лобзіка; навучыць ажыццяўляць пачатковую апрацоўку выраба шліфавальнай скуркай.
• Паўтарыць правілы бяспекі працы;

• Садейнічаць развіццю ўменняў і навыкаў працы з лобзікам;

• Выхоўваць беражлівасць у выдаткоўванні матэрыялаў, акуратнасць і дакладнасць у працы.

Матэрыяльна-тэхнічнае абсталяванне:

для настаўніка: праектар, ноўтбук, мультымедыйная прэзентацыя «Выпілоўванне лобзікам», ўзоры спілаваных вырабаў, план-канспект урока,  альбомы па выпілоўванні;

для вучняў: лобзік, пілкі, загатоўкі з фанеры, выпіловачны столік, сшытак, падручнік, наждачная папера.

          Афармленне класнай дошкі: тэма ўрока, новыя словы, хатняе заданне.
План урока:

1) арганізацыйны момант 1-2 хвіліны;
2) паведамленне мэтаў і задач урока навучэнцам 2-3 хвіліны;
3) паведамленне новага матэрыялу пры праглядзе мультымедыйнай прэзентацыі;
4) ўводны інструктаж па ТБ і вызначэнне задання 3-4 хвіліны;
5) самастойная работа вучняў, бягучы інструктаж 25 хвілін;
6) падвядзенне вынікаў, заключны інструктаж 4-5 хвілін.
Час правядзення: 45 хвілін.


ХОД УРОКА:

1. Арганізацыйны момант (2 хвіліны)
- Праверка яўкі навучэнцаў

- Праверка гатоўнасці да ўроку (наяўнасць навучальных дапаможнікаў і пісьмовых прылад).
- Праверка вонкавага выгляду (спецадзення).

2. Паведамленне тэмы ўрока (папярэдне запісанай на дошцы). (2мин)

СЛАЙД№1
- Пастаноўка мэтаў і вытворчых задач перад навучэнцамі. СЛАЙД№2, №3
3. Тлумачэнне новага матэрыялу
.

Слова настаўніка:

- Шмат прыгожых вырабаў можна выканаць з фанеры, калі навучыцца працаваць лобзікам - інструментам для выпілоўвання крывалінейных контураў . СЛАЙД №4

Запіс, што такое лобзік

Віды  лобзікаў: ручны і электрычны СЛАЙД №5

Будова ручнога лобзіка СЛАЙД №6 /запіс у сшыткі частак лобзіка/

Працоўная частка лобзіка - тонкая і вузкая пілка. (Паказваю на лобзік), заціскны канец, верхні заціск, гайка-двухвушнік, заціскны вінт, рамка, ручка.


- Перад выпілоўваннем лобзік трэба наладзіць, г. зн. падрыхтаваць да працы. Спачатку пілку замацоўваюць у рамцы ніжнім заціскной шрубай так, каб зубкі былі накіраваныя лёзамі да ручкі. Затым злёгку сціскаюць рамку і замацоўваюць пілку верхнім заціскной шрубай. Для гэтага выкарыстоўваюць прыстасаванні СЛАЙД №7, №8, №9, №10
Для сцягвання рамкі перад мацаваннем пілкі ўжываюць эксцэнтрыкавыя заціск або спецыяльную заціскную прыладу ў ціках варштата . Пасля замацавання пілкі шрубамі эксцэнтрыкавыя механізм здымаюць. Пілка пад дзеяннем рамкі нацягваецца. Сціскаць рамку можна і ўручную. (Тлумачэнне суправаджаць паказам прыёмаў) Для гэтага адзін канец рамкі упіраюць ў вечка стала, левай рукой націскаюць на іншы канец рамкі, а правай замацоўваюць пілку заціскнымі шрубамі.
 

Выпіловачны столік – ластаўчын хвост СЛАЙД №11 /мацаванне з дапамогай струбцыны, мацаванне ў цісках/

СЛАЙД № 12 Рабочыя позы пры выпілоўванні седзячы, стоячы. Спіну трымаем роўна, не адхіляемся і не нахіляемся. Сядзець і стаяць падчас выпілоўвання трэба прама, не нагінаючыся, напаўпаварота да варштата, нарыхтоўка павінна знаходзіцца на ўзроўні грудзей.

СЛАЙД № 13 , № 14 Рух лобзіка – перпендыкулярна паверхні загатоўкі. Пілку рухаем  у тэмпе 60 – 80 двайных рухаў у хвіліну. Праз 3…5 хвілін адпачываем.

СЛАЙД № 15 Прыёмы работы лобзікам /тлумачым становішча рукі, пальцаў адносна пілкі/

СЛАЙД № 16 Выпілоўванне вуглоў

СЛАЙД № 17 Выпілоўванне па ўнутраным /прасвідраваць адтуліну, уставіць пілку, заціснуць/ і знешнім контуры

4.Замацаванне вывучанага матэрыялу.

  • У якім становішчы павінна знаходзіцца пілка адносна паверхні?
  • Якую позу трэба падтрымліваць пры выпілоўванні?
  • Як трэба трымаць загатоўку?
  • У якім тэмпе трэба рухаць пілку?

5. Практычная работа. Нанясенне рысунка на загатоўку з фанеры. Практычная работа і бягучы інструктаж (15 - 20 мін.)
- Расстаноўка навучэнцаў па рабочых месцах.
- Выдача задання і кантроль працы.
- Правядзенне мэтавых абходаў працоўных месцаў
1. Атрымайце ў настаўніка загатоўку для выпілоўвання з фанеры.

2. Падрыхтуйце паверхню загатоўкі да нанясення рысунка, зачысціўшы яе па валокнах шліфавальнай шкуркай.

3. Складзіце разам кальку, рысунак, капіравальную паперу і прымацуйце іх да паверхні загатоўкі кнопкамі. Абвядзіце алоўкам праз кальку ўсе лініі рысунка.

4. Праверце якасць нанясення ўсіх ліній рысунка на паверхню загатоўкі. Пры неабходнасці дарысуйце рысунак на загатоўцы і пакажыце яе настаўніку.

/Інфармацыя для настаўніка/ - Пазначаюць загатоўку па малюнку праз капіравальную паперу або па ўзору. Спачатку выпілоўваюць фігуру па ўнутраным контуры, а затымм - па вонкавым, каб зручней было трымаць нарыхтоўку. Пры выпілоўванні па ўнутраным контуры побач з разметачнай лініяй шылам праколваюць адтуліну. Затым у яе ўстаўляюць пілку і замацоўваюць яе ў рамцы. Пры пілаванні па вонкавым контуры пачынаюць ад краю фанеры і паступова пераходзяць на лінію разметкі.
Лобзік трэба перамяшчаць плаўна і без перакосаў, так як пілка лёгка ламаецца. У месцах павароту ліній малюнка нарыхтоўку трэба павольна паварочваць, не спыняючы вертыкальнага руху лобзіка. Праз кожныя 3 ... 5 хвілін працы варта рабіць невялікі перапынак, каб пілка астывала. Можна таксама астудзіць яе вільготнай анучкай.
6. Правілы бяспечнай працы з прыладай (3 мін.):

• Трывала замацоўваць выпіловачны столік.
• Працаваць лобзікам і шылам з добра насаджанымі і
спраўнымі (без расколін) ручкамі.
• Надзейна замацоўваць пілку ў рамцы.
• Не рабіць рэзкіх рухаў лобзікам і надфілем, не нахіляцца нізка над нарыхтоўкай.
• Не здзімаць пілавінне, а прыбіраць іх шчоткай-кемлiвасць.
7. Заключны інструктаж (5 мін)
- Указанне тыповых памылак.
- Аналіз лепшых работ.
- Паведамленне ацэнкі якасці працы кожнага навучэнца.
- Хатняе заданне.

8. Уборка працоўных месцаў у памяшканні майстэрні.  

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.