Новости проекта
С праздником вас, с 1 сентября!
Лето на финише, а мы — на старте нового учебного года!
С окончанием учебного года!
Выставление четвертных отметок
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by

Урок матэматыкі 6 клас Множанне рацыянальных лікаў

Дата: 17 апреля 2019 в 13:50, Обновлено 19 октября 2024 в 12:17
Автор: Кувик А. А.

Кольно 2022

Урок матэматыкі 6 клас

 Тэма ўрока. Множанне рацыянальных лікаў

Мэта ўрока: сфармуляваць правілы множання рацыянальных лікаў.

Задачы ўрока:

адукацыйныя: aарміраванне ведаў аб правілах множання рацыянальных лікаў і ўменняў прымяняць іх у найпростых выпадках;

развіваючыя: стварыць умовы для развіцця ў школьнікаў вылічальных навыкаў, увагі, мыслення, памяці.

выхаваўчыя: выхоўваць працавітасць, уважлівасць і акуратнасць выканання заданняў, самадысцыпліну і пачуцці ўзаемадапамогі.

Тып урока: Урок азнаямлення з новым матэрыялам.

ХОД УРОКА:

I. Арганізацыйны момант.

а) ўзаемнае прывітанне;

б) адзначыць адсутных;

у) праверыць гатоўнасць да ўрока;

г) пастаноўка мэты ўрока:

Сёння на ўроку мы вывучым правілы множання рацыянальных лікаў і разгледзім разнастайнасць іх прымянення. Эпіграфам нашага ўрока будуць словы:

ПАМЯТАЙ: не памыліцца сорамна, сорамна ленавацца!

Дапамажы таварышу: усё, што зразумеў – растлумач!

На ўроку не марудзь, часцей   руку падымай!

Ii. Паўтарэнне вывучанага матэрыялу:

1. Вусныя практыкаванні:

2. Тэарэтычны апытанне:

- Што называецца модулем ліку?

- Чаму роўны модуль дадатнага ліку?

- Чаму роўны модуль адмоўнага ліку?

- Чаму роўны |а|, а калі адмоўны лік?

- Чаму роўны |а|, а калі дадатны лік?

- Як скласці два адмоўныя лікі?

- Як скласці два лікі з рознымі знакамі?

- Як з аднаго ліку адняць другі?

3. Паўтарыць множанне лікаў:

253 . 17; 25,4 . 2,6; 5¼. 2 3/5

III. Тлумачэнне новага матэрыяла.

Здабытак двух лікаў з рознымі знакамі:

Значэнне здабытку адмоўнага ліку на дадатны ёсць адмоўны лік: (- 4) * 3;

Значэнне здабытку дадатнага ліку на адмоўны ёсць лік адмоўны: 3 * (- 4);

Такім чынам: Значэнне  здабытку двух рацыянальных лікаў з рознымі знакамі ёсць лік адмоўны, модуль якога роўны здабытку модуляў множнікаў.

Каб памножыць два рацыянальных лікі з рознымі знакамі, трэба:

перамнажаць модулі множнікаў;

перад атрыманым лікам паставіць знак «-«

Правілы знакаў: (-) * (+) = (-) і (+) * (-) = (-).

Множанне на (- 1):

Значэнне здабытку дадатнага рацыянальнага ліку на – 1 роўна процілеглага яму адмоўнаму ліку і наадварот,

Адмоўны  лік можна разглядаць як значэнне здабытку супрацьлеглага яму  дадатнага ліку на -1.

Значэннездабытку адмоўнага рацыянальнага ліку на – 1 роўна процілеглага яму дадатнага ліку і наадварот,

Дадатны лік можна разглядаць як значэнне здабытку супрацьлеглага яму адмоўнага ліку на -1.

  прыклады: (- 1,5) * 20; (- 1,2) * 0,3; (- 2/3) * 9/14);

Здабытак двух адмоўных лікаў:

Адмоўны множнік, які стаіць на першым месцы, запісваць у дужках не абавязкова;

Значэнне здабытку двух адмоўных рацыянальных лікаў ёсць лік сдадатны, модуль якога роўны здабыткаў модуляў множнікаў: -3 * (- 4);

Такім чынам: каб памножыць два адмоўных рацыянальных лікі трэба перамнажаць іх модулі;

Правілы знакаў: (-) * (-) = (+)

  прыклады: (- 20) * (- 30); (- 4) * (- 0,3); (- 3/14) * (- 7/9)

Уласцівасці нуля:

Калі хаця б адзін з множнікаў роўны нулю, то і значэнне здабытку рацыянальных лікаў роўна нулю. (- 3,4) * 0 = 0

Калі значэнне здабытку рацыянальных лікаў роўна нулю, то хаця б адзін з множнікаў роўны нулю. 0 * (- 7) = 0

7. Разгледзім прыклады:

Прыклад 1.  рашыць ураўненне(-5) *(х + 42) = 0

  (-21 + 7х) * (18 - 9х) = 0

Правілы знакаў пры памнажэньні (дадаткова, для запамінання)

 

( + ) · ( + ) = ( + )

( - ) · ( - ) = ( + )

( + ) · ( - ) = ( - )

( - ) · ( + ) = ( - )

Сябар майго сябра-мой сябар (+X) · (+X)= (+X)

Сябар майго ворага-мой ворага (+X) · (- X)= (- X)

Вораг майго сябра - мой вораг (- X) · (+X) = (- X )

Вораг майго ворага-мой сябар (- X) · (- X) = (+X )

 

Законы множання рацыянальных лікаў.

IV. Замацаванне новага матэрыялу

1. Праца з падручнікам:

  №  200-202,208.

V. вынікі ўрока: малайцы! Вы добра справіліся з заданнямі, з чым я вас і віншую. Я думаю, што ўсе вы добра засвоілі і запомнілі правілы множання рацыянальных лікаў і ў далейшым ні адзін прыклад, нават самы цяжкі і падступны, не выкліча ў вас цяжкасцяў. Бо яшчэ вялікі Аль – Біруні сказаў: «ВЕДЫ – САМАЕ ВЫДАТНАЕ З УЛАДАННЯЎ. УСЕ ІМКНУЦЦА ДА ЯГО..."» Як і вы.

А каб яго не страціць Запішыце дамашняе задання:    № 238, 240.

Такім чынам, сябры, мы правялі ўрок,

Усё зрабілі мы з вамі, што змаглі.

Жадаю да матэматыцы вам прыкладаць старанасць.

Усяго Вам добрага, сябры, і да пабачэння!

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.