Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Пасвячэнне ў юныя фізікі

Дата: 17 апреля 2019 в 14:03, Обновлено 19 октября 2024 в 12:20
Автор: Кувик А. А.

Кольна 2023-2024 нав год.

Тэма. Пасвячэнне ў юныя фізікі

Мэта і задачы: абагульніць і сістэматызаваць веды па фізіцы, фарміраваць сістэмна-інфармацыйны падыход да аналізу акружаючага свету; паўтарыць пройдзены матэрыял і садзейнічаць раскрыццю здольнасцей вучняў у засваенні матэрыяла; стварыць умовы для развіцця лагічнага мыслення, уменняў дзейнічаць самастойна і працаваць у групе, узаемадапамогу; выхоўваць цярпенне вучняў па адносінам да слабейшых вучняў.

Абсталяванне: мензурка, вагі, лінейка, тэрмометр, дынамометр, пясочныя гадзіннікі, шклянка, трубка шкляная, прабірка, прадметнае шкло, колба, ліст паперы ў клетку, 4 шклянкі, шарык пластмасавы.

Ход урока

  1. Арганізацыйны момант.

Настаўнік. Сёння наш урок мы назвалі “Пасвячэнне ў юныя фізікі” і выбярэм “Самага разумнага”. Гэта званне вы атрымаеце за невычэрпны інтарэс да ведаў, за ўсэрднасць у разуменні настолькі цяжкай навуцы – фізіцы.

Так устроен мир друзья,

Что без знаний жить нельзя!…

Знание физики жить помогает,

Она как друг, и зовет, и ведет,

Кто основательно физику узнает,

Тот никогда и нигде не пропадет.

Звание “физики” носить Вы хотите?

Эй, мудрецы, скорее вы их посвятите…

1 этап. “Пазнай з’яву”

Па рысункам пазнайце з’яву і растлумачце яе. (5-8мін)

2 этап “Верыш – няверыш” 5мін

Вызываюцца па парна вучні і адказваюць на пытанні. Так або не

  1. Дынамометр – прыбор для вымярэння сілы.
  2. Міліметр – сотая частка метра.
  3. Атам – найменшая хімічная непадзельная часцінка рэчыва.
  4. Інерцыя з’ява захавання скорасці цела пры адсутнасці дзеяння на яго іншых цел.
  5. Лінейка – прыбор для вымярэння аб’ёма вадкасці.
  6. Вымяральны цыліндр называецца мензуркай.
  7. Адзінка вымярэння шчыльнасці – метр кубічны.
  8. Раса – від ападкаў, прыводзячых да пацяплення.
  9. Парыж – горад Францыі, і там захоўваецца эталон кілаграма.
  10. Скорасць – велічыня, паказваючая, які шлях праходзіць цела за адзінку часу.
  11. З’ява самаадвольнага пранікнення малекул аднаго рэчыва паміж малекуламі другога называецца растварэннем.
  12. Газ – рэчыва, захоўваючае і форму , і аб’ём.
  13. М.В.Ламаносаў – упершыню распрацаваў атамна-малекулярнае вучэнне.
  14. Сіла – фізічная велічыня, якая вымяраецца ў ньютанах.
  15. Сонца – крыніца жыцця – на Зямлі.
  16. Самае цвёрдае рэчыва – алмаз.
  17. Сіла цяжару – прычына памяншэння скорасці цела.

3 этап “Знайдзі правільную дарогу” 5мін

Пары атрымліваюць аднолькавыя карткі. Стрэлкамі неабходна злучыць абазначэнне фізічнай велічыні з яе адзінкай і назвай.

S                      Н/кг                Сіла

V                     м                     Скорасць

S                      с                      Вышыня

t                      Н                     шлях

U                     м<sup>3</sup>                    Маса

F                      кг                    час

m                    м/с                  аб’ем

h                      м<sup>2</sup>                    Сіла, з якой Земля прыцягвае цела  масай 1 кг

g                      м                     Плошча

                                              

4 этап “Знайдзі агульнае” 2 мін

На стале прадметы складзены ў два варашкі. Знайдзіце агульную прымету для кожнага варашка.

  1. Мензурка, вагі, лінейка, термометр, дынамометр, гадзіннікі пясочныя.
  2. Шклянка, трубка шкляная, прабірка, прадметнае шкло, колба.
  1. Вымяральныя прылады. 2 рэчывы з шкла)

5 этап “Эксперыментальтныя заданні “падумай””

Неабходна выканаць заданне і па магчымасці паказаць доказ.

  1. Выкарыстоўваючы дадзенае абсталяванне, устанавіце стакан з вадой на стале так , каб ён быў падняты над крышкай стала на 1см.

Абсталяванне. шклянка з вадой, чысты ліст паперы ў клетку.

  1. Выкарыстоўваючы дадзенае абсталяванне, змясціце шарык ў стаканчык, не кранаючы яго рукамі, не падкатваючы да краю стала, не накланяючы стол, не выкарыстоўваючы пабочныя прадметы, не дзмухаючы на яго і інш.

Абсталяванне. Пластмасавы шарык, шклянка.

6 этап “Нешкольныя задачы” 3мін

  1. У якім стане акажацца шакаладка пасля таго, як жадная дзяўчынка, каб не дзяліцца з сяброўкай, схавае яе за пазухай?
  2. Ці прыліпнуць адзін да аднаго мамін і бацькаў пашпарт, калі бацькаў пашпарт змачыць вадой, а мамін – сланечнікавым маслам?
  3. Якое фізічнае цела не мае ні формы, ні аб’ёма?
  4. Вовачка украў у школе кавалачак мелу, прынёс дадому, кінуў у шклянку з вадой і дзядулінымі зубамі. З мелу побелі маленькія бурбулкі. Адкуль яны з’явіліся і чаго спужаліся?
  5. Пеця ехаў да бабулі на электрычцы, і усю дарогу над ім здзекавалася якая-та невядомая яму з’ява. Пры кожнай астаноўцы штурхала Пецю наперад, а калі вагон рушыўся – штурхала назад?

Падвядзенне вынікаў

Настаўнік. Сення на ўроку мы ўбачылі , што вы эрудзіраваны, дапытлівыя, кемлівыя, хаця і не ўсё ведаючыя. У вас ёсць добрая магчымасць пазнаць законы прыроды і стаць магістрамі. Вы дастойныя званяя “Юных фізікаў” і “Самым разумным” сення быў…

  1. Выкарыстоўваючы дадзенае абсталяванне, устанавіце стакан з вадой на стале так , каб ён быў падняты над крышкай стала на 1см.

Абсталяванне. шклянка з вадой, чысты ліст паперы ў клетку.

  1. Выкарыстоўваючы дадзенае абсталяванне, змясціце шарык ў стаканчык, не кранаючы яго рукамі, не падкатваючы да краю стала, не накланяючы стол, не выкарыстоўваючы пабочныя прадметы, не дзмухаючы на яго і інш.

Абсталяванне. Пластмасавы шарык, шклянка.

S                     Н/кг               Сіла

V                     м                    Скорасць

S                     с                      Вышыня

t                      Н                     шлях

U                     м<sup>3</sup>                   Маса

F                     кг                    час

m                    м/с                 аб’ем

h                     м<sup>2</sup>                   Сіла, з якой Земля прыцягвае цела  масай 1 кг

S                     Н/кг               Сіла

V                     м                    Скорасць

S                     с                      Вышыня

t                      Н                     шлях

U                     м<sup>3</sup>                   Маса

F                     кг                    час

m                    м/с                 аб’ем

h                     м<sup>2</sup>                   Сіла, з якой Земля прыцягвае цела  масай 1 кг

g                     м                    Плошча

S                     Н/кг               Сіла

V                     м                    Скорасць

S                     с                      Вышыня

t                      Н                     шлях

U                     м<sup>3</sup>                   Маса

F                     кг                    час

m                    м/с                 аб’ем

h                     м<sup>2</sup>                   Сіла, з якой Земля прыцягвае цела  масай 1 кг

g                     м                    Плошча

S                     Н/кг               Сіла

V                     м                    Скорасць

S                     с                      Вышыня

t                      Н                     шлях

U                     м<sup>3</sup>                   Маса

F                     кг                    час

m                    м/с                 аб’ем

h                     м<sup>2</sup>                   Сіла, з якой Земля прыцягвае цела  масай 1 кг

g                     м                    Плошча

S                     Н/кг               Сіла

V                     м                    Скорасць

S                     с                      Вышыня

t                      Н                     шлях

U                     м<sup>3</sup>                   Маса

F                     кг                    час

m                    м/с                 аб’ем

h                     м<sup>2</sup>                   Сіла, з якой Земля прыцягвае цела  масай 1 кг

g                     м                    Плошча

  1. Дынамометр – прыбор для вымярэння сілы.
  2. Міліметр – сотая частка метра.
  3. Атам – найменшая хімічная непадзельная часцінка рэчыва.
  4. Інерцыя з’ява захавання скорасці цела пры адсутнасці дзеяння на яго іншых цел.
  5. Лінейка – прыбор для вымярэння аб’ёма вадкасці.
  6. Вымяральны цыліндр называецца мензуркай.
  7. Адзінка вымярэння шчыльнасці – метр кубічны.
  8. Раса – від ападкаў, прыводзячых да пацяплення.
  9. Парыж – горад Францыі, і там захоўваецца эталон кілаграма.
  10. Скорасць – велічыня, паказваючая, які шлях праходзіць цела за адзінку часу.
  11. З’ява самаадвольнага пранікнення малекул аднаго рэчыва паміж малекуламі другога называецца растварэннем.
  12. Газ – рэчыва, захоўваючае і форму , і аб’ём.
  13. М.В.Ламаносаў – упершыню распрацаваў атамна-малекулярнае вучэнне.
  14. Сіла – фізічная велічыня, якая вымяраецца ў ньютанах.
  15. Сонца – крыніца жыцця – на Зямлі.
  16. Самае цвёрдае рэчыва – алмаз.
  17. Сіла цяжару – прычына памяншэння скорасці цела.

  1. Дынамометр – прыбор для вымярэння сілы.
  2. Міліметр – сотая частка метра.
  3. Атам – найменшая хімічная непадзельная часцінка рэчыва.
  4. Інерцыя з’ява захавання скорасці цела пры адсутнасці дзеяння на яго іншых цел.
  5. Лінейка – прыбор для вымярэння аб’ёма вадкасці.
  6. Вымяральны цыліндр называецца мензуркай.
  7. Адзінка вымярэння шчыльнасці – метр кубічны.
  8. Раса – від ападкаў, прыводзячых да пацяплення.
  9. Парыж – горад Францыі, і там захоўваецца эталон кілаграма.
  10. Скорасць – велічыня, паказваючая, які шлях праходзіць цела за адзінку часу.
  11. З’ява самаадвольнага пранікнення малекул аднаго рэчыва паміж малекуламі другога называецца растварэннем.
  12. Газ – рэчыва, захоўваючае і форму , і аб’ём.
  13. М.В.Ламаносаў – упершыню распрацаваў атамна-малекулярнае вучэнне.
  14. Сіла – фізічная велічыня, якая вымяраецца ў ньютанах.
  15. Сонца – крыніца жыцця – на Зямлі.
  16. Самае цвёрдае рэчыва – алмаз.
  17. Сіла цяжару – прычына памяншэння скорасці цела.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.