ЗАЦВЯРДЖАЮ
дырэктар Коленскае
дзіцячага сада-сярэдняй школы
_____________ С.Ф.Шруб
« »_____________ 2024г.
ПЛАН РАБОТЫ
сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы
Коленскай сярэдняй школы
на 2024-2025 навучальны год
Мэта: сацыяльна-педагагічнае і псіхалагічнае суправаджэнне ўсіх удзельнікаў вучэбна-выхаваўчага працэсу
Задачы:
1.Забеспячэнне сацыяльна-педагагічных і псіхалагічных умоў для паспяховага навучання, выхавання і ўсебаковага развіцця асобы непаўналетняга, яе сацыялізацыі і прафесійнага станаўлення.
2.Вывучэнне і аналіз сацыяльна-педагагічных і псіхалагічных праблем навучэнцаў. Ранняе выяўленне падлеткаў, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы.
3.Садзейнічанне умацаванню ўзаемаразумення паміж суб'ектамі і аб'ектамі выхаваўчага працэсу і іх прадуктыўнаму ўзаемадзеянню.
Месяц |
Прафілактычная работа |
Асвета |
Кансультаванне |
Дыягнастычная работа |
Работа па Дэкрэту №18 |
Работа па абароне правоў і законных інтарэсаў дзяцей |
Самаадукацыя і метадычная работа |
||
Верасень |
Мерапрыемствы, накіраваныя на прафілактыку правапарушэнняў (уступныя лекторыі па статуце школы). Арганізацыя псіхолага-педагагічнага суправаджэння навучэнцаў 1-х і 5-х класаў Складанне спісу навучэнцаў ПППУ. Акцыя «Мы супраць жорсткага абыходжання». Зверка спісаў ІПР і правапарушэнняў за летні перыяд. |
Гутаркі з навучэнцамі, якія стаяць на розных відах уліку: сацыяльныя ролі ў грамадстве. Абнаўленне і актуалізацыя ўтрымання кутка прававых ведаў. Кіналекторый да 75-годдзя заканчэння ВАВ |
Пасяджэнне спецыялістаў СППС, абмеркаванне маючай адбыцца работы, размеркаванне напрамкаў работы. Кансультаванне па асобаснага развіцця 7-11 клас. Кансультаванне для бацькоў па аказанні платных адукацыйных паслуг. Кансультаванне для бацькоў «Ваша дзіця першакласнік». Кансультаванне для бацькоў «псіхафізічныя асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту» |
Праца па выяўленні цяжкасцяў, звязаных з сацыяльнай адаптацыяй навучэнцаў 1-х і 5-х класаў: анкетаванне, назіранне паводзінаў, высновы класных кіраўнікоў. Анкета па жорсткае абыходжанне. Дыягнастычнае абследаванне навучэнцаў, якія стаяць на розных відах уліку: індывідуальнае кансультаванне, вывучэнне матывацыйнай сферы і жыццёвых каштоўнасцяў асобы падлетка. Сацыяметрыя 1-4 клас. |
Ранняе выяўленне дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы. Сацыяльна-педагагічнае анкетаванне сем'яў, якія патрабуюць павышанай увагі па падрыхтоўцы да зімы. Ананімнае анкетаванне насельніцтва і работнікаў арганізацый, прадпрыемстваў на ранняе выяўленне сямейных праблем. |
Распрацоўка плана мерапрыемстваў па абароне правоў навучэнцаў у рамках УА. Наведванне апякунскіх сем'яў, афармленне асабістых спраў. Рэйды «Увага, праблемная сям'я!» Кантроль наведвальнасці урокаў, факультатываў. |
Праца з метадычнай літаратурай. Вывучэнне метадычных рэкамендацый, іншых нарматыўных дакументаў Апрацоўка першасных дадзеных, распрацоўка рэкамендацый для педагогаў па выніках псіхалагічнай дыягностыкі. Падбор і распрацоўка матэрыялаў да бацькоўскага сходу па выніках дыягнастычнага абследавання і прафілактыкі дэзадаптацыі навучэнцаў 1-х і 5-х класаў |
||
Кастрычнік |
Прафілактыка курэння. Прагляд відэаролікаў пра шкоду курэння. Анкетаванне па жорсткае абыходжанне. Акцыя «Мы супраць гвалту» |
Гутаркі з бацькамі па падрыхтоўцы дзяцей да самастойнага жыцця. Афармленне стэнда па прафарыентацыі. Індывідуальныя гутаркі з ПППУ на павышэнне культуры паводзін «Культура паводзінаў» Асветніцкая акцыя для бацькоў «Пытайце - адкажам». Гутарка для пачатковага звяна "Твае правы і абавязкі» Да 75-годдзя ААН круглы стол «Міжнародная абарона правоў дзіцяці» |
Індывідуальнае кансультаванне навучэнцаў «Узаемаадносіны ў класе» Індывідуальнае кансультаванне педагогаў «Дарога да душы падлетка». Індывідуальнае кансультаванне бацькоў навучэнцаў «Што б нашы дзеці не патрапілі ў бяду». Кансультаванне для вучняў «Як кіраваць сваімі эмоцыямі». Кансультаванне для бацькоў малодшага звяна «Дзіцячы падман: як яго пераадолець". |
Дыягнастычнае абследаванне вучняў 5-х класаў «Любімыя прадметы і педагогі». Дыягностыка прафесійнай арыентацыі асобы дзіцяці 8 кл. - першаснае выяўленне профинтересов і схільнасцей па методыцы "Ацэнка маіх прафесійн. схільнасцей 9 клас - профориент. тэст «Ці гатовы я да выбару прафесіі» 11 клас - праектыўная методыка «Хто Я?» на ўсведамленне індывідуальных асобасных якасцяў. |
Наведванне сем'яў, якія патрабуюць павышанай увагі з мэтай вывучэння дзіцяча-бацькоўскіх адносін. Распрацоўка індывідуальных праграм псіхолага-педагагічнага суправаджэння вучняў, якія стаяць на ўсіх відах уліку. Семінар для педагогаў «Цяжкае жыццёвая сітуацыя непаўналетняга». |
Гутаркі з бацькамі па пытаннях належнага выканання бацькоўскіх абавязкаў. Індывідуальнае кансультаванне з навучэнцамі, якія стаяць на ТППВ, ИПР, якія знаходзяцца ў суправаджаецца па тэме «Як пераадольваць жыццёвыя цяжкасці». Знаёмства навучэнцаў з рэсурсам дзіцячага прававога сайта. |
Даследчая дзейнасць па тэме «Гендэрная выхаванне». |
||
Лістапад |
Прафілактыка суіцыдальных паводзін сярод навучэнцаў: тэматычны тыдзень «Як выдатны гэты свет». Анкетаванне «Я і стрэс» Акцыя «Стоп - спайс». Інтэрактыўная гульня «Здароўе - гэта модна». |
Падрыхтоўка вучняў да сямейнага жыцця: треннинг «Сем Я». Класныя гадзіны «Сямейныя традыцыі». Азнаямленне класных кіраўнікоў з вынікамі дыягнастычнага абследавання прафесійных інтарэсаў і асобасных якасцяў навучэнцаў. Інтэрактыўная гутарка для вучняў «Як навучыцца адказваць за свае ўчынкі». Круглы стол «Прававой Стрым». |
Кансультаванне для бацькоў па пытаннях прафесійнага станаўлення асобы навучэнца. Кансультаванне па асобаснага самавызначэння «Маё будучыню ў маіх руках» 9-11 класы. Індывідуальнае кансультаванне для класных кіраўнікоў па пытаннях узаемаадносін з навучэнцамі. |
Анкетаванне «Мы выбіраем жыццё». ПСА (псіхасацыяльных анкетаванне). Вывучэнне інтэлектуальных асаблівасцяў падлетка: памяць увагу інтэлектуальнае развіццё (Равэн) 10-11 кл. |
Наведванне сем'яў непаўналетніх, 1,5,10 і ізноў прыбылых ,, якія выклікаюць сумневы па выніках першаснага абследавання ўмоў жыцця і выхавання, праведзенага класнымі кіраўнікамі Выяўленне псіхалагічных рызык у сем'ях, якія патрабуюць павышанай увагі. |
Азнаямленне ўдзельнікаў навучальнага працэсу з законам «Аб правах дзіцяці». Рэйды «Падлетак», «Сям'я». |
Вывучэнне пытання аб гендэрнай выхаванні навучэнцаў. Распрацоўка рэкамендацый па індывідуальнаму падыходу ў працы з навучэнцамі, якія стаяць на розных відах уліку і з іх бацькамі. Распрацоўка памятак і бланкаў псіхалагічных тэстаў па прафесійнаму самавызначэнню навучэнцаў. Падрыхтоўка праф. анкет да тэставання. |
||
Снежань |
Прафілактыка наркаманіі і асацыяльных паводзінаў: треннинг «Умей сказаць - не!» Прагляд кінастужкі «Выбар». Падрыхтоўка матэрыялаў да тыдня прававых ведаў і правядзенне тыдня "Права і закон». Тыдзень прафілактыкі СНІДу «Спыніце СНІД» |
Асновы педагагічнай працы для маладых спецыялістаў УА «Па шляху педагога». Кансультацыі для бацькоў "Бяспечны Новы год". |
Бліц-кансультаванне ўсіх удзельнікаў навучальнага працэсу па назапашаных пытаннях «Цякучка». Кансультацыі для бацькоў "Мастацтва зацікаўліваць і караць». Кансультацыі для бацькоў "Правілы паводзін вучняў у школе: школьны статут». |
Складанне псіхолага-педагагічных характарыстык. Дыягностыка па прафарыентацыі 10-11 кл. методыка ОТЕЦ І.Г. Сеніна. Сацыяметрыя 5-9 кл. Онлайн-анкетаванне «Што я ведаю пра СНІД» |
Аналіз работы ўстановы па Дэкрэтам №18 за першае паўгоддзе 2020-2021г. Арганізацыя ўдзелу сацыяльна неадаптированных непаўналетніх у навагодніх святах. Гутарка ў навучэнцамі «Падлетак ў цяжкай жыццёвай сітуацыі». |
Праца з класнымі кіраўнікамі па аказанні прававой дапамогі непаўналетнім, якія апынуліся ў цяжкай жыццёвай сітуацыі. Тыдзень прававых ведаў. |
Праца з метадычнай літаратурай. Вывучэнне нарматыўна-прававой базы |
||
Студзень |
Супервизия з класнымі кіраўнікамі з мэтай выпрацоўкі адзінага комплексу мерапрыемстваў па прафілактыцы алкагалізму. Круглыя сталы «Мае ўзаемаадносіны з роднымі». Распрацоўка буклетаў «Я і стрэс. Як дапамагчы сабе ». Гульня «Рыцары і цмокі» на асобаснае самавызначэнне. |
Распаўсюджванне педагагічных ведаў у галіне выхавання сярод бацькоў: пасяджэнне бацькоўскага універсітэта. Дыспут «Алкагалізм - праблема сацыяльная і эканамічная» бацькі, 9-11 класы. Інтэрактыўнае занятак для вучняў «Правілы бяспечных паводзін у сеткі інтэрнэт». |
Кансультаванне для бацькоў па пытаннях знаходжання непаўналетніх у начны і вячэрні час на вуліцы "Роля флікера». Сацыяльна-псіхалагічныя кансультацыі па праблеме «Спосабы дазволу канфліктных сітуацый у сям'і» |
Вывучэнне эмацыйнага стану вучняў 3-га класа па папярэджанні эмацыйнага напружання дзіцяці. Социометрия 10-11 клас. |
Паўторныя мерапрыемстве па раннім выяўленні непаўналетніх, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы. Наведванне сем'яў. Кансультаванне для бацькоў «Праблема алкагалізму ў сям'і, созависимость». |
Сустрэча з інспектарам ІСН з мэтай павышэння ўзроўню прававой культуры навучэнцаў. Канферэнцыя «Дзеці абараняюць свае правы». |
Даследчая дзейнасць па падлеткавай дэвіяцыі: вывучэнні метадычнай і навуковай литетратуры. |
||
Люты |
Анкетаванне з мэтай прафілактыкі правапарушэнняў і злачынстваў сярод вучняў «Маё стаўленне да закона», «Правільныя ўчынкі». Акцыя «Не! Наркотыкаў ». Акцыя «Стань прыкметней у цемры». Квэст-гульня «У пошуках мужнасці». Акцыя «Пажарная бяспека». |
Асвета навучэнцаў рахункаў катэгорый пра магчымыя перспектывы будучыні: інтэрактыўная гутарка «Шырокая дарога наперадзе». Распрацоўка рэкамендацый для класных кіраўнікоў па арганізацыі прафарыентацыйнай працы ў 9-11-х класах. Кіналекторый «Нашы чэмпіёны». |
Кансультаванне па прававых пытаннях з удзелам інспектара ІСН. Індывідуальнае кансультаванне бацькоў па пытаннях арганізацыі навучальнага і досугового часу дзіцяці ў перыяд здачы экзаменаў Сацыяльна-педагагічнае і псіхалагічнае кансультаванне для навучэнцаў з сем'яў, якія патрабуюць павышанай увагі «Бацькоў не выбіраюць» |
Дыягностыка ДДО Клімава. 10-11 класы. Дыягностыка па Резапкиной 10-11 класы на прафесійнае самавызначэнне. Методыка Штэйна 10-11 кл. на 2личностное самавызначэнне. |
Выступ на педсавет па выніках працы па Дэкрэта №18. |
Інтэрактыўная гутарка з элементамі тркннинга для навучэнцаў па папаўненні прабелаў у прававых ведах па выніках прававой тыдня. |
Распрацоўка рэкамендацый для класных кіраўнікоў па арганізацыі прафарыентацыйнай працы ў 9-11-х класах Распрацоўка памятак для бацькоў па прафілактыцы экзаменацыйнага стрэсу ў старшакласнікаў |
||
Сакавік |
Прапаганда здаровага ладу жыцця. Гутаркі з навучэнцамі выпускных класаў з элементамі психотренинга «Я-асоба». Гутарка «Развіццё чалавечых якасцяў». Індывідуальныя гутаркі з «Групай рызыкі». Інтэлектуальна-пазнавальная гульня "Падлетак і закон». Месячнік прафілактыкі суіцыду «Часцінкі сусвету" |
Асвета па здаровым ладзе жыцця: папулярныя інтэрнэт-каналы па ЗЛЖ. Канферэнцыя «асацыяльных ўздзеянне на дзяцей» Кансультацыі для бацькоў «Знаходжанне непаўналетніх на вуліцы ў вячэрні і начны час». |
Кансультаванне па назапашаных пытаннях з удзелам інспектара ДАІ. Індывідуальнае кансультаванне класных кіраўнікоў 6-х класаў па выніках дыягнастычнага абследавання |
Дыягностыка і тыпалогія характараў навучэнцаў, якія стаяць на ПППУ, ИПР. Правядзенне маніторынгу разумовага развіцця кожнага дзіцяці 6-га класа. Дыягностыка на выяўленне суіцыдальных рызык: шкала дэпрэсіі Э. Бека 10-11 кл .; апытальнік суіцыдальных рызыкі Разуваева 7-9 клас; .опросник Баса-дарк 5-6 кл .; шкала трывожнасці Спірс 1-4 клас. |
Адзнака выніковасці праграм рэабілітацыі сем'яў, якія патрабуюць павышанай увагі. Кансультацыі для бацькоў «Належнае выкананне бацькоўскіх абавязкаў». |
Данясенне да бацькоў у няўдалых сем'ях інфармацыі па Дэкрэта №18. Навучальны семінар для бацькоў «Правы дзіцяці». |
Папаўненне метадычнай скарбонкі. Распрацоўка памятак для бацькоў па псіхалогіі пазітыўнага зносін з дзіцем |
||
Красавік |
Сусветнае кафэ з усімі ўдзельнікамі навучальнага працэсу з мэтай выпрацоўкі адзінай методыкі па прафілактыцы асацыяльных паводзін непаўналетніх. Трэнінг з навучэнцамі ПППУ «Я магу стаць лепш». Гутарка «Патрыёт сваёй Радзімы» .. Ваенна-спартыўная гульня «Зарніца». Інтэрактыўнае занятак з вучнямі сярэдняга звяна на выпрацоўку ахоўных механізмаў ў сетцы інтеренет «Я магу ўсё ведаць». |
Гутаркі з навучэнцамі па правілах паводзін на водах. Сустрэча з начальнікам Асвода. Прэзентацыя «Як выдатны гэты свет!» |
Кансультаванне класных кіраўнікоў па пытаннях прафілактыкі пропускаў навучальных заняткаў «Матывацыя навучання». Індывідуальныя кансультацыі для бацькоў па пытаннях выхавання дзіцяці: «Як дапамагчы свайму дзіцяці ў вучобе?». |
Статыстычны аналіз працы СППС за год. Вывучэнне здольнасцяў і інтарэсаў вучняў для папярэдняга планавання арганізацыі гурткоў, факультатываў, платных адукацыйных паслуг. Дыягностыка пазнавальнай сферы 2,4 класы. Тэст 5-9 кл. «Адказнае стаўленне да здароўя». Социометрия 1 клас. |
Міжведамасны кансіліум на базе школы «Міжведамаснае ўзаемадзеянне па рэалізацыі Дэкрэта №18». |
Правядзенне тэматычных класных гадзін «Правы навучэнцаў», «Абарані свае правы ў сям'і". |
Праца з метадычнай літаратурай. Распрацоўка рэкамендацый для педагогаў па індывідуальнаму падыходу да асобы кожнага дзіцяці. |
||
Май |
Індывідуальныя гутаркі з навучэнцамі, якія стаяць на ПППУ, ІПР, якія знаходзяцца ў суправаджаецца па тэме арганізацыі летняга адпачынку. Арганізацыя летняй працоўнай занятасці навучэнцаў ўліковага катэгорыі. Кансультацыі для бацькоў «Лета без здарэнняў» |
Групавая гутарка «Паводзіны падчас летніх вакацый». Гутарка па адміністрацыйным кодэксе з навучэнцамі ўліковага катэгорыі. Рэкамендацыі бацькам «Як дапамагчы дзіцяці зрабіць правільны выбар прафесіі». Кансультацыі «Адпачынак у сям'і, як яго праводзіць». Кансультацыі для бацькоў па летняй занятасці. |
Індывідуальнае кансультаванне класнага кіраўніка і бацькоў 1-га класа па выніках соцыяметрычнай даследавання. Праца з выпускнікамі па зніжэнні ўзроўню экзаменацыйнага стрэсу «Экзамены без стрэсу». |
Вывучэнне эмацыйнага стану навучэнцаў ўліковага катэгорыі напярэдадні летніх вакацый. Канстатуе дыягностыка па прафесійным і асобасным самавызначэнню старшакласнікаў «Хуткая дапамога». |
Наведванне і гутаркі з бацькамі з сем'яў, якія патрабуюць павышанай увагі напярэдадні летніх вакацый. Гутаркі па належнаму выкананню бацькоўскіх абавязкаў. |
Маніторынг работы з дзіцячым прававым сайтам |
Складанне матрыцы соцыяметрычнай статусу навучэнцаў 1-х класаў. |
||
чэрвень |
Аналіз прафілактычнай работы СППС за год |
Аналіз асветніцкай працы СППС за год |
Кансультаванне па пытаннях адпачынку, адпачынкаў ўсіх работнікаў УА |
Падвядзенне вынікаў дыягнастычнай працы за год. Напрацоўкі на наступны навучальны год |
Праверка усёй працоўнай дакументацыі па Дэкрэта №18. Аналіз эфектыўнасці работы СППС ў гэтым напрамку |
Аналіз работы СППС па абароне правоў і законных інтарэсаў дзяцей |
Падвядзенне вынікаў. Самааналіз павышэння прафесійнага ўзроўню для спецыялістаў службы |
||
Кіраўнік СППС Т.І. Петрушкевіч