Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Урок матэматыкі ў 6 класе Тэма. Рашэнне задач

Дата: 17 апреля 2019 в 13:56, Обновлено 19 октября 2024 в 12:18
Автор: Кувик А. А.

Кольно 2022

Урок матэматыкі ў 6 класе  

Тэма. Рашэнне задач

Мэта ўрока: абагульніць і сістэматызаваць веды вучняў па тэме: " Рацыянальныя лікі".  

  задачы ўрока:

 вучыць складаць розныя віды раўнанняў для вырашэння задач; выпрацоўваць навык аналізу ўмовы задачы на неабходнасць і дастатковасць дадзеных для яе рашэння; фарміраваць навык матэматычнага мадэлявання.

  развіваць лагічнае мысленне вучняў, развіваць уменне абагульняць, класіфікаваць, будаваць высновы, рабіць высновы; развіваць камунікатыўную кампетэнцыю вучняў; стварыць умовы для праяўлення пазнавальнай актыўнасці вучняў.

  выхоўваць культуру разумовай працы; выхоўваць культуру калектыўнай працы; выхоўваць інфармацыйную культуру.

Тып урока: урок замацавання ведаў.

Структура ўрока: 

Арганізацыйны момант - 3 мін.

Тэарэтычны апытанне-6 мін.

Матэматычны дыктоўка з узаемаправеркай -5 мін.

Тэставыя заданні-3 мін.

Рашэнне задач - 10 мін.

Фізкультхвілінка. Гімнастыка для вачэй - 4 мін.

Рашэнне задач (працяг)– 8 мін.

Рэфлексія-3 мін.

Дамашняе заданне - 3 мін.

Настаўнік:

 Добры дзень ! Сёння мы з вамі адправімся ў трыдзевятае царства ў трыдзевятую дзяржаву Дробу. Кіруе гэтай дзяржавай Яго Вялікасць-кароль Назоўнік. Каралева Рыса і прынц Лічнік заехалі ў госці да суседа Дзельніка. У гэты час здарылася бяда. Раззлаваўся прыдворны Нуль, што яму не перамагчы прынца Лічнік, і скраў знакамітую карону Назоўніка. Засмуткаваў кароль: прынц у ад'ездзе. Хто дапаможа? Сядзіць, апусціўшы галаву, думу думае. Дзеці, давайце дапаможам Яго Вялікасці. Але для гэтага трэба пераадолець перашкоды, праявіўшы веды, кемлівасць і ўменні па тэме «Рацыянальныя лікі». А Нуль  час дарма не губляе. Схаваў ён запаветную карону за сям'ю дзвярыма, за сям'ю замкамі.  

    Каля першай дзверы чорны Воран сядзіць. Верны слуга Бабы-Ягі з шляху сапраўднага нас збіць хоча, заблытаць, падмануць. Хто верны шлях адшукае? Каб адшукаць верны шлях, тэорыю трэба добра ведаць.  

Пытанні па тэорыі:

Якую прамую называюць каардынатнай?

Якія лікі называюцца процілеглымі?

Што такое рацыянальныя лікі?

Што называецца модулем ліку?

Сфармулюйце правіла параўнання лікаў.

Як скласці два адмоўныя лікі? Два  лікі з рознымі знакамі?

Як адніманне замяняюць складаннем?

Як памножыць (падзяліць) адно лік на другі?

Настаўнік:

правільныя адказы як стрэлы ў варона паляцелі. Спалохаўся чорны крумкач, паляцеў, шлях нам вызваліў да другой дзверы. А другую дзверы Кашчэй Несмяротны вартуе. Ключ ў тайніку хавае. А схованку мы можам знайсці, калі пройдзем наступнае выпрабаванне.  

Матэматычны дыктоўка з узаемаправеркай.

                  

1.         Які лік на 5 менш ліку -1  

2.         Параўнайце лікі: -10 і 7                                   

3.         Параўнайце лікі: 0 і -6  

4.         Параўнайце лікі: -9 і -7                                    

5.         Параўнайце лікі: 2 і -20                                  

6.         Чаму роўная сума лікаў -2 і -7                         

7.         Знайсці суму лікаў -9 і 9                      

8.         Знайсці суму лікаў -1 і 0  

9.         Запішыце роўнасць: модуль ліку а роўны 2   

10.       Вырашыце раўнанне: модуль ліку x роўны 7  

11.       Вырашыце раўнанне: модуль ліку x роўны -3      

                       

Настаўнік:

а Баба Яга часу дарма не губляе, каля трэцяй дзверы вядзьмарскія сеткі расстаўляе. Шлях свабодны вам будзе, калі слова-пароль адгадаеце.  

Тэставыя заданні.

                              Варыянт 1 Варыянт 2

1.         Знайдзіце сярод лікаў супрацьлеглыя:

           1/3; 3;-7,5; 0; 1,8; -1/3; 7,9; -31/3                        1,71; -0,9; -3/4; -1,7; 0;1/4; 3/4; 9,1.

            к) -7,5 і 7,9                    а) -3 / 4 і 0,3

            с) -1/3 і 1 / 3                  в) – 3/4 і 3/4

            т) -31 / 3 і 1 / 3               м) -0,9 і 9,1           

            з) 3 і -1/3                         з) 1,71 і  -1,7

2.         Пастаўце ў роўнасць  месца * такі лік, каб атрымалася правільная роўнасць.

                 31/3= - *                                                                                     -(-54/9) = *

            т) -31 / 3;          а) -13/3;                                                         і) -4/9;            ж) -54/9

            м) 1/13;           я) 31/3.                                                              д) 4 / 9;           е) 54 / 9.

3.         Рашыце  ўраўнанне:

                 -У= -5,16                                                                                                  -Х= -11,13

              в) 0         р) 0,16                                                                          з) 0,13          н) 11,13

             у) 5,16   к) -5,16                                                                     о) -11,13             л) -0,13.

4.         Знайдзіце значэнне выразу - (-С), калі

                   С = -1,73                                                                  С = -3,6

                п) -1,73     н) 1,73                                                    е) -3        б) 3,6

                д) 1,7       у) -1,7                                                       ж) 3        і) -3,6 .

5.         Знайдзіце каардынату пункту А.

  

                 м) -2,5   з) -0,5                                                                         а) -4           у) -1

                 у) 1,5    а) -1,5                                                                         к) -2               о) -3

                      (Ступа)                                                                                    (Венік)

Настаўнік:

вось Ліса Аліса ды кот Базіліо на гарызонце з'явіліся. Просяць выкуп з вас, ды не просты, а залаты. Колькі залатых просяць разбойнікі?  

Выкарыстоўваючы ўласцівасці множання, вылічыце найбольш простым спосабам:

Настаўнік:

у пятай дзверы Карабас Барабас сядзіць, ключ у руцэ трымае. Толькі атрымае яго той, хто адгадае, колькі новых лялек у тэатры Карабаса Барабаса. Рашыўшы ўраўненні і склаўшы яго карані, вы атрымаеце правільны адказ.

а) х + 3,7= - 2,3                                                                           в) х · (- 2,1)= -16,8

б) х - (-1,7) = 3,7                                                                          г) -7,8: х= 3,9

Хвілінка адпачынку. Гімнастыка для вачэй.

1.         Вертыкальныя руху вачэй уверх-уніз.

2.         Гарызантальнае направа-налева.

3.         Кручэнне вачыма па гадзінны стрэлцы і супраць.

4.         Заплюшчыць вочы і ўявіць па чарзе колеру вясёлкі як можна больш выразна.

5.         Вачыма "намаляваць" крывую, намаляваную на дошцы некалькі разоў, спачатку ў адным, а затым у іншым накірунку.

Настаўнік:

Змей Гарыныч каля шостай дзверы сядзіць, не пускае. Трохгаловы загадку загадвае: Баба Яга ляціць да  Змея Гарыныча. У першую гадзіну яна праляцела 178 вёрст, а ў другую-на 18 вёрст менш. Колькі вёрст праляцела Баба Яга за дзве гадзіны? Выразіце яе шлях у кіламетрах, калі 1 вярста = 1 км 67 м.

Настаўнік: вось мы і да апошняй дзверы дабраліся, каля якой Царэўна-Несмеяна слёзы лье. закапрызіла, не адкрывае апошнія дзверы. Разгадаць яе загадкі просіць: замест шматкроп'е падставіць лік пропіссю, каб атрымаць лік. (г ... рыя, ві ... ра, ... катаж,  ,... тон, с ... жка, ... буна, пра ...р,  ... а,    це…  )  

Рэфлексія.

Дамашняе заданне.  

Прыдумаць задачу або прыклады  з казачнымі персанажамі.

Описание: C:\Documents and Settings\марина\Мои документы\курсы 2008\с курсов\анимашки\kartina1.gifОписание: j0137619  Описание: https://st03.kakprosto.ru/tumb/680/images/article/2011/4/5/1_525503667dd8a525503667ddc7.jpg

Описание: 13

Описание: C:\Documents and Settings\марина\Рабочий стол\Рисунок2.pngОписание: M:\мррм\thumb_medium_baba-yaga-200.jpg

Описание: Безымянный.

.

 Описание: http://raskz.ot7.ru/uploads/7/5/0/raskraska-buratino12399.jpg

  

 Описание: https://yt3.ggpht.com/a-/AAuE7mArczeisI6ic3EMKlk_S-KEsm9G1x7brKZhRw=s900-mo-c-c0xffffffff-rj-k-no 

Описание: https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/197997/pub_5b1308749b403ce2e4f20735_5b130db851aa4ddb0803ab99/scale_1200

Описание: https://st.weblancer.net/download/46685_935xp.jpg 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.