Кольно 2022
Урок матэматыкі ў 6 класе
Тэма. Рашэнне задач
Мэта ўрока: абагульніць і сістэматызаваць веды вучняў па тэме: " Рацыянальныя лікі".
задачы ўрока:
вучыць складаць розныя віды раўнанняў для вырашэння задач; выпрацоўваць навык аналізу ўмовы задачы на неабходнасць і дастатковасць дадзеных для яе рашэння; фарміраваць навык матэматычнага мадэлявання.
развіваць лагічнае мысленне вучняў, развіваць уменне абагульняць, класіфікаваць, будаваць высновы, рабіць высновы; развіваць камунікатыўную кампетэнцыю вучняў; стварыць умовы для праяўлення пазнавальнай актыўнасці вучняў.
выхоўваць культуру разумовай працы; выхоўваць культуру калектыўнай працы; выхоўваць інфармацыйную культуру.
Тып урока: урок замацавання ведаў.
Структура ўрока:
Арганізацыйны момант - 3 мін.
Тэарэтычны апытанне-6 мін.
Матэматычны дыктоўка з узаемаправеркай -5 мін.
Тэставыя заданні-3 мін.
Рашэнне задач - 10 мін.
Фізкультхвілінка. Гімнастыка для вачэй - 4 мін.
Рашэнне задач (працяг)– 8 мін.
Рэфлексія-3 мін.
Дамашняе заданне - 3 мін.
Настаўнік:
Добры дзень ! Сёння мы з вамі адправімся ў трыдзевятае царства ў трыдзевятую дзяржаву Дробу. Кіруе гэтай дзяржавай Яго Вялікасць-кароль Назоўнік. Каралева Рыса і прынц Лічнік заехалі ў госці да суседа Дзельніка. У гэты час здарылася бяда. Раззлаваўся прыдворны Нуль, што яму не перамагчы прынца Лічнік, і скраў знакамітую карону Назоўніка. Засмуткаваў кароль: прынц у ад'ездзе. Хто дапаможа? Сядзіць, апусціўшы галаву, думу думае. Дзеці, давайце дапаможам Яго Вялікасці. Але для гэтага трэба пераадолець перашкоды, праявіўшы веды, кемлівасць і ўменні па тэме «Рацыянальныя лікі». А Нуль час дарма не губляе. Схаваў ён запаветную карону за сям'ю дзвярыма, за сям'ю замкамі.
Каля першай дзверы чорны Воран сядзіць. Верны слуга Бабы-Ягі з шляху сапраўднага нас збіць хоча, заблытаць, падмануць. Хто верны шлях адшукае? Каб адшукаць верны шлях, тэорыю трэба добра ведаць.
Пытанні па тэорыі:
Якую прамую называюць каардынатнай?
Якія лікі называюцца процілеглымі?
Што такое рацыянальныя лікі?
Што называецца модулем ліку?
Сфармулюйце правіла параўнання лікаў.
Як скласці два адмоўныя лікі? Два лікі з рознымі знакамі?
Як адніманне замяняюць складаннем?
Як памножыць (падзяліць) адно лік на другі?
Настаўнік:
правільныя адказы як стрэлы ў варона паляцелі. Спалохаўся чорны крумкач, паляцеў, шлях нам вызваліў да другой дзверы. А другую дзверы Кашчэй Несмяротны вартуе. Ключ ў тайніку хавае. А схованку мы можам знайсці, калі пройдзем наступнае выпрабаванне.
Матэматычны дыктоўка з узаемаправеркай.
1. Які лік на 5 менш ліку -1
2. Параўнайце лікі: -10 і 7
3. Параўнайце лікі: 0 і -6
4. Параўнайце лікі: -9 і -7
5. Параўнайце лікі: 2 і -20
6. Чаму роўная сума лікаў -2 і -7
7. Знайсці суму лікаў -9 і 9
8. Знайсці суму лікаў -1 і 0
9. Запішыце роўнасць: модуль ліку а роўны 2
10. Вырашыце раўнанне: модуль ліку x роўны 7
11. Вырашыце раўнанне: модуль ліку x роўны -3
Настаўнік:
а Баба Яга часу дарма не губляе, каля трэцяй дзверы вядзьмарскія сеткі расстаўляе. Шлях свабодны вам будзе, калі слова-пароль адгадаеце.
Тэставыя заданні.
Варыянт 1 Варыянт 2
1. Знайдзіце сярод лікаў супрацьлеглыя:
1/3; 3;-7,5; 0; 1,8; -1/3; 7,9; -31/3 1,71; -0,9; -3/4; -1,7; 0;1/4; 3/4; 9,1.
к) -7,5 і 7,9 а) -3 / 4 і 0,3
с) -1/3 і 1 / 3 в) – 3/4 і 3/4
т) -31 / 3 і 1 / 3 м) -0,9 і 9,1
з) 3 і -1/3 з) 1,71 і -1,7
2. Пастаўце ў роўнасць месца * такі лік, каб атрымалася правільная роўнасць.
31/3= - * -(-54/9) = *
т) -31 / 3; а) -13/3; і) -4/9; ж) -54/9
м) 1/13; я) 31/3. д) 4 / 9; е) 54 / 9.
3. Рашыце ўраўнанне:
-У= -5,16 -Х= -11,13
в) 0 р) 0,16 з) 0,13 н) 11,13
у) 5,16 к) -5,16 о) -11,13 л) -0,13.
4. Знайдзіце значэнне выразу - (-С), калі
С = -1,73 С = -3,6
п) -1,73 н) 1,73 е) -3 б) 3,6
д) 1,7 у) -1,7 ж) 3 і) -3,6 .
5. Знайдзіце каардынату пункту А.
м) -2,5 з) -0,5 а) -4 у) -1
у) 1,5 а) -1,5 к) -2 о) -3
(Ступа) (Венік)
Настаўнік:
вось Ліса Аліса ды кот Базіліо на гарызонце з'явіліся. Просяць выкуп з вас, ды не просты, а залаты. Колькі залатых просяць разбойнікі?
Выкарыстоўваючы ўласцівасці множання, вылічыце найбольш простым спосабам:
Настаўнік:
у пятай дзверы Карабас Барабас сядзіць, ключ у руцэ трымае. Толькі атрымае яго той, хто адгадае, колькі новых лялек у тэатры Карабаса Барабаса. Рашыўшы ўраўненні і склаўшы яго карані, вы атрымаеце правільны адказ.
а) х + 3,7= - 2,3 в) х · (- 2,1)= -16,8
б) х - (-1,7) = 3,7 г) -7,8: х= 3,9
Хвілінка адпачынку. Гімнастыка для вачэй.
1. Вертыкальныя руху вачэй уверх-уніз.
2. Гарызантальнае направа-налева.
3. Кручэнне вачыма па гадзінны стрэлцы і супраць.
4. Заплюшчыць вочы і ўявіць па чарзе колеру вясёлкі як можна больш выразна.
5. Вачыма "намаляваць" крывую, намаляваную на дошцы некалькі разоў, спачатку ў адным, а затым у іншым накірунку.
Настаўнік:
Змей Гарыныч каля шостай дзверы сядзіць, не пускае. Трохгаловы загадку загадвае: Баба Яга ляціць да Змея Гарыныча. У першую гадзіну яна праляцела 178 вёрст, а ў другую-на 18 вёрст менш. Колькі вёрст праляцела Баба Яга за дзве гадзіны? Выразіце яе шлях у кіламетрах, калі 1 вярста = 1 км 67 м.
Настаўнік: вось мы і да апошняй дзверы дабраліся, каля якой Царэўна-Несмеяна слёзы лье. закапрызіла, не адкрывае апошнія дзверы. Разгадаць яе загадкі просіць: замест шматкроп'е падставіць лік пропіссю, каб атрымаць лік. (г ... рыя, ві ... ра, ... катаж, ,... тон, с ... жка, ... буна, пра ...р, ... а, це… )
Рэфлексія.
Дамашняе заданне.
Прыдумаць задачу або прыклады з казачнымі персанажамі.
.
.